Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...

Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

ViestiKirjoittaja mipe8 » Ke 07.11.2018 11:28

Minulla on karttahaussa oletuksena lisäehdoissa 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'. Haun palauttamaa kätköä klikkaamalla tulee valinta 'Tiedot'. Tästä aukeavasta ikkunasta on valittavissa Gc.fi-kartta. Kartan kun valitsee, näkyy kätkön ympäristöstä kaikki pisteet, myös arkistoidut kätköt.

Onko tälle kätkötietojen kautta avautuvalle kartalle jotenkin valittavissa oletukseksi myös tuo lisäehto 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'? Montaa kliksausta tuo ei toki vaadi, kun nuo saa häviämään. Itse en vaan keksi mitään lisäarvoa arkistoitujen näyttämiselle, lähinnä kiinnostaa talletetut Waypointit jne.
mipe8 [gc.com]

Löytänyt: 3313
Piilottanut: 1
Aloitti: 20.04.08 [10 v 7 kk 1 pv]

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

ViestiKirjoittaja geocache.fi » Pe 16.11.2018 20:14

mipe8 kirjoitti:Minulla on karttahaussa oletuksena lisäehdoissa 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'. Haun palauttamaa kätköä klikkaamalla tulee valinta 'Tiedot'. Tästä aukeavasta ikkunasta on valittavissa Gc.fi-kartta. Kartan kun valitsee, näkyy kätkön ympäristöstä kaikki pisteet, myös arkistoidut kätköt.

Onko tälle kätkötietojen kautta avautuvalle kartalle jotenkin valittavissa oletukseksi myös tuo lisäehto 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'? Montaa kliksausta tuo ei toki vaadi, kun nuo saa häviämään. Itse en vaan keksi mitään lisäarvoa arkistoitujen näyttämiselle, lähinnä kiinnostaa talletetut Waypointit jne.

Kiitokset viestistä!

Tämä kartan popup:sta taikka kätkökuvauksen "Gc.fi Kartta" -linkin takaa aukeava karttanäkymä on aivan omanlaatuinen eliönsä, mikä on vaatinut myös hyllytettyjen sekä arkistoitujen kätköjen näyttämisen. Tämä siitä syystä että mikäli näytettävä kätkö onkin hyllyllä tai arkistossa, sitä ei ilman "myös hyllytetyt ja arkistoidut" -valintaa näkynytkään kartalla.

Oletin että tätä en pysty muuttamaan koska tietokannan hakulausekkeen muodostus kymmenien eri ehtojen johdosta on vähintäänkin mielenkiintoinen, ja lisäys "ei hyllytettyjä eikä arkistoituja MUTTA GCxxxxx saakin hypätä joukkoon" tuntui jo mahdottomalta saada mukaan. Mutta tarpeeksi kun kikkailin niin (ehkä) nyt sain lisättyä tämän ilman että mitään rikkoutui. Saapi kertoa jos meni rikkihajalle jotain...

Nyt siis hyllytetyt ja arkistoidut eivät pompi mukaan, mikä oletettavasti on parempi vaihtoehto tässä karttanäkymässä. Muutoksen tein sekä nykyiselle että vanhalle (geocache.fi:n jäsenien valittavissa olevalle) kartalle.

// haksu10
geocache.fi [gc.com]

Löytänyt: 0
Piilottanut: 0
Aloitti: 11.08.11 [7 v 3 kk 10 pv]

ViestiKirjoittaja Kekkiss » Pe 16.11.2018 22:34

Saakos nuo valittua sillai, niinku ne oli ennestään? Siis jos tavallisessa karttahaussa on valittuna etteivät arkistoidut ja hyllytetyt näy, niin kätkökuvauksen kautta karttaan siirryttäessä näkyisivät. Minusta vanha oli ihan hyvä ja varsinkin nuo hyllyllä olevat olisi hyvä nähdä. Jos tuota valintaa joutuu vaihtelemaan, niin luulen, että minulla tulee kauheasti turhia karttahakuja.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ
Kekkiss [gc.com]

Löytänyt: 12256
Piilottanut: 47
Aloitti: 06.01.11 [7 v 10 kk 15 pv]

ViestiKirjoittaja geocache.fi » La 17.11.2018 0:59

Kekkiss kirjoitti:Saakos nuo valittua sillai, niinku ne oli ennestään? Siis jos tavallisessa karttahaussa on valittuna etteivät arkistoidut ja hyllytetyt näy, niin kätkökuvauksen kautta karttaan siirryttäessä näkyisivät. Minusta vanha oli ihan hyvä ja varsinkin nuo hyllyllä olevat olisi hyvä nähdä. Jos tuota valintaa joutuu vaihtelemaan, niin luulen, että minulla tulee kauheasti turhia karttahakuja.

Käytännössä ei ole olemassa mahdollisuutta säätää mitään siten, miten oli ennestään, muuta kuin säätämällä asiat kaikille takaisin entiseen.

Hakuvaihtoehtoja kyllä löytyy, esim.
A) käyttäjän määrittelemä oletushaku - käyttäjän luoma tallennettu haku halutuilla ehdoilla ja asetuksilla
B) käyttäjän muut tallentamat haut - käyttäjän luoma tallennettu haku halutuilla ehdoilla ja asetuksilla
C) tavallinen karttahaku eli karttahaku oletusarvoin - hakuehdot on mitä olen sattunut valitsemaan oletukseksi (tästä käyttäjä sitten alkaa tekemään mieleistään hakua)
D) tietyn kätkön ympäristön näyttö - hakuehdot on mitä olen sattunut valitsemaan oletukseksi ja mitä tässä vatkailen taas suuntaan ja toiseen
E) muut erikoishaut (parhaat kätköt, vanhimmat, miitit jne. jne.) - hakuehdot on mitä olen sattunut valitsemaan oletukseksi

Näistä A ja B tehdään kuten käyttäjä haluaa, muut siten kuin mitä säätelen oletukseksi. Kartan nopeasti laskettuna 88 eri tallennettavaa optiota ja haun pohjatietoa tallentuu vain tehtyihin hakuihin. Kunhan tulossa olevat palvelinjumpat on tehty, se vuosia puhumani suuri tilastointijärjestelmäuudistus on tehty, ensi vuonna pakon edessä käyttöön otettavan uuden geocaching.com -api-dataliitynnän vaatimat sivuston taustaprosessien täydelliset uudelleenkirjoitukset on valmiina, kaikki kätködatan kasvun vaatimat tietokanta- ja sivuston skriptiuudistukset on valmiina, sivuston uudistus mobiilikäytön huomioivaksi on valmiina ja tulee luppoaikaa, voin alkaa katsomaan mitä vaatimuksia on seuraavalle karttaversiolle ja alkaa miettimään toteutuspuolta. Siinä vaiheessa voin miettiä mahdollisuutta saada myös C, D ja E -vaihtoehtoihin jotain käyttäjäkohtaisia valintoja.

Koska kuitenkin hyllytetyt kätköt ovat todennäköisemmin käyttöön palaavia kuin arkistoon meneviä niin muutin nyt karttoja siten, että ne näyttää (ehkä) myös hyllytetyt mutta ei arkistoituja kätköjä. Mikäli kuitenkin tämäkin tuntuu huonolta niin tähän ketjuun saa kertoa mielipiteitään asiasta. Tarvittaessa voin sitten katsoa onko mitään mahdollisuutta jollekin purkkaviritykselle, vaikkapa näyttökriteerin vaihtolinkein tms. Mietin asiaa paremmin jos se koetaan tarpeelliseksi.

//haksu10
geocache.fi [gc.com]

Löytänyt: 0
Piilottanut: 0
Aloitti: 11.08.11 [7 v 3 kk 10 pv]

ViestiKirjoittaja mipe8 » La 17.11.2018 1:35

geocache.fi kirjoitti:Koska kuitenkin hyllytetyt kätköt ovat todennäköisemmin käyttöön palaavia kuin arkistoon meneviä niin muutin nyt karttoja siten, että ne näyttää (ehkä) myös hyllytetyt mutta ei arkistoituja kätköjä. Mikäli kuitenkin tämäkin tuntuu huonolta niin tähän ketjuun saa kertoa mielipiteitään asiasta. Tarvittaessa voin sitten katsoa onko mitään mahdollisuutta jollekin purkkaviritykselle, vaikkapa näyttökriteerin vaihtolinkein tms. Mietin asiaa paremmin jos se koetaan tarpeelliseksi.

Kiitos Haksu koodivasaran paukuttelusta!

Mielestäni tuo on oikein hyvä nyt. Hyllytetyt näkyy harmaana ja arkistoidut ovat poissa näkymää sotkemasta.
mipe8 [gc.com]

Löytänyt: 3313
Piilottanut: 1
Aloitti: 20.04.08 [10 v 7 kk 1 pv]

Paluu Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit